Tuesday, July 10, 2012

Dare to Dream...Vets Clinic and Pets Shop.

Salam untuk semua.

Mula-mula nak panjatkan syukur pada Allah swt kemudian disusuli dengan rasa terima kasih pada suami tersayang kerana memahami. Di samping itu terima kasih pada anak-anak yang bertungkus-lumus memberi idea dan bantuan tenaga sehinggalah kedai klinik haiwan dan surgeri berjaya beroperasi pada tanggal 1 Julai .

Ia bukanlah satu perkara yang mudah untuk dilaksanakan, kami mengambil masa yang agak lama sehinggalah peluang keemasan tiba iaitu modal yang cukup.Pada mulanya anak menganggarkan capital yang agak tinggi yg aku terpaksa tangguhkan kerana kurang yakin dengan cash yang ada dalam simpanan akhirnya apabila aku yakin ia mencukupi dan persediaan dari segi penampungannya juga ada maka aku terus memberi lampu hijau pada anak ku untuk mencari lokasi yang sesuai.

Pada mulanya kami ke suatu tempat di PJ kalau tak salah sebb ada kedai pet yg hendak di lepaskan kerana tuannya mahu tumpukan pada business lain . harga 68k termasuk barang dan makanan pets .Ada bilik yg  diubah suai untuk dog's grooming namun masih tidak mencukupi kerana harus ada treatment dan surgery room bermaksud kena lakukankan tambahan kelak yang perlukan lebih duit.

Akhir sekali setelah berbincang tentang pro dan cons dan matlamat serta tujuan kedai kami maka kami pilih Shah Alam di mana populasinya ramai Melayu kerana matlamat kami yg utama ialah kuching , jual pets ,makanan dan ubatan haiwan peliharaan dan ternakan ,boarding  dan klinik haiwan yg boleh melawat bila ada panggilan..

Insyaallah kami tidak berhenti di sini sahaja ,kami mempunyai mimpi indah agar suatu hari nanti clients kami akan mendapat kad ahli di mana kami akn sediakan satu tempat untuk kuching kesyanagan mereka datang bermesra dengan vets mereka sambil mendengar musik ,minum2 dan bermain2 .Siapa tahu Kitty's Cafe Corner akan muncul selepas  Kitty's Cottage Clinic.

No comments: