Friday, July 20, 2012

I Called Him Iron

Hari rabu  lepas mak sedara menantuku nak belanja  geng Mak Limah,makan luar. Geng Mak Limah terdiri  dari Puan Jam (besan) ,Kak Normah dan kak Nab kawannya dan Ina ,mak ucu si If dan aku sendiri,semuanya lima orang jadi sesuai sangatlah dengan panggilan mak limah tu untuk makan tengahari sebagai penutup bulan Rejab dan menyambut bulan  Ramadhan penuh rahmat.

Jadi lagi sekali peluang aku tidur kat klinik yg aku gelarkan hotel 5 paws tu.Kali ini aku nak cerita pasal new patient yg kalau tak salah namanya ialah iron.Aku dengar anak aku macam sebut PTS pada kuching tu ,walau aku tak tahu makna sebenar tapi macam paham apa yg anak aku maksudkan ...like puttosleep. Anak minta tangguh dua hari untuk tenguk perkembangan kesihatannya.

Masa aku angkat Iron yg duduk dalam carriernya dari atas meja ke lantai aku dah tahu Iron ni besar badannya diberitahu anak beratnya lebih 4 kilo walau sudah susut sekilo kerana tidak berselera makan. Penglihatannya juga kurang jelas sebab faktor usia . Iron bukan kuching yang jenis manja  atau friendly . Mungkin seumur hidupnya dia tidak dimanjakan langsung . Aku  buat andaian lagi, mungkin tuannya sibuk bekrja dan tiada masa untuk itu semua.

Apapun aku doakan moga Iron sembuh ,lalu makan dan sihat semula .






No comments: