Sunday, July 22, 2012

Kiki Selamat Pulang

Yeah hari ini aku ikut anak ku pergi kerja di klinik Kitty's Cottage . Sampai lebih kurang pukul 10 pagi ,Vet Sara dan keraninya Nisa juga Pak Yen ,pembantu klinik dah pun sampai. Masing-masing sibuk dengan tugas masing-masing. Hari ni dua patients dah balik ,seekur kucheng betina yg tuannya letak untuk dibuntingkan tetapi gagal kerana belum cukup gedik manakala seekur lagi kucheng jantan yang cedera  parah kerana dilanggar tak tau oleh kereta atau motor sebb tuan dia tak nampak ,cuma nampak kuchengnya saja yang terbiar berlumuran darah.

Kalau tak salah kucheng tu admitted pada 13 Julai dan semalam 21 Julai dia dah boleh keluar .Kata anak waktu tuan nya datang kiki terus menyahut panggilan tuannya ,begitulah walau dah seminggu berpisah perasaan rindu pada pasangan kucheng dan tuan ini amat kuat.

Masa datang dulu kiki mempunyai harapan tipis untuk selamat. .Kiki mengalami accident yg agak teruk. Mata sebelah kanannya terjojol keluar dan tidak dapat diselamatkan lagi dari buta . Manakala rahang dan gigi nya juga patah ,kiki akan mengalami kesukaran untuk makan .Di klinik kiki di beri drip dan ubat pain killer . Semangat kiki memang kuat kerana hari pertama dia dapat melepasi waktu kritikal dan hari ke dua dia  cuba bangun berjalan dalam keadaan kesakitan.

Cerita anak lagi, kiki datang dari Kuala Selangor ,sewaktu accident tuannya membawa kiki ke klinik vet di Meru tetapi  waktu beropersi telah tamat klinik dah tutup , mereka telah memberi nombor anak . Melalui talipon tuannya menangis mengenangkan nasib kiki ,Sebenarnya klinik kitty's cottage pun sudah tutup waktu tu   tetapi nasib kiki baik sebab anak masih ada dalam klinik.  Tuannya  terus bawa kiki ke shah alam bila anak setuju  melihat keadaan kiki.

Alhamdulillah kiki dah sihat sikit .Kita doakan kiki mempunyai semangat yg kental untuk meneruskan hidup dengan keadaannya sekarang.Saya yakin dia boleh kerana dia mempunyai tuan yang sangat menyayangi dia.Semoga jumpa lagi suatu hari nanti ,Insyaallah.


No comments: