Tuesday, August 7, 2012

Pengalaman

Masa aku dapat tahu harga grooming untuk sekur kucheng bulu pendek sekian2 aku boleh cakap dalam hati amboi mak sanggup tuan kucheng tu hantar grooming . Kalau akau cuci sendirilah macam apa aku dok buat kat kepala aku sendiri potong rambut sendiri shampoo sendiri tak kuasa pergi kedai. Tapi masyaallah baru aku tahu susahnya nak handle kuching ni . Boleh katakan semualah dia tak suka ,tak suka orang basahkan bulunya ,tak suka orang shampookan bulunya, korek telinganya ,potong kukunya ,malahan bunyi blower panas pun dia tak suka ..jadi sepanjang proses tu asyik kena peluk dan pujuk2lah.
Ini tangan aku yang kena cakar tapi bukan waktu grooming ,waktu vaksin kuching.
Ini waktu nak kasi kuching jantan yang lebih mudah dari kuching betina sebab kantung benihnya di luar .

Ubat bius yang di beri ambil masa tak sampai 15 minit untuk kuching ini pengsan dan lebih kurang 20 minit untuk dia sedar semula ....

No comments: