Monday, August 6, 2012

Panik Kuching Hilang

Minggu lepas Hari Isnin cuti bagi kawasan Selangor jadi aku tidur kat klinik selama 3 malam. Jadi dalam 3 hari 3 malam di klinik tu macam-macam lah pengalaman dan cerita yang aku nak kongsi bersama. Mula2 nak bagi tahu tujuan utama aku kat klinik tu sebab Vet Sara sedang bercuti mulai hari Sabtu jadi aku ni sebagai pembantu anak aku ala-ala bidan terjun lah. Terujanya nak pegang title assistant tu. Hari pertama sampai Shah Alam iaitu hari Jumaat petang terus pergi cari washing machine. Apa tak nya, dah tak larat lah nak basuh kain tuala klinik yg terkena darah,muntah ,najis ,ubat dan lain2 pakai tangan.Lepas dah order baru masuk klinik .Waktu tu staff sedang sibuk tenguk jam maklumlah,dah hampir time balik.

H
Kucheng sekur ni adalah antara 4 ekur kucheng jantan yang nak dimandulkan selepas subuh .Semalam sehingga waktu kami bangun sahur dia masih ada tiba2 je sampai waktu nya untuk di bius kucheng ini terus lesap . Jenuh kami bertiga mencari di semua ruang bukan sekali tapi dah masuk 3 kali sampai anak terpaksa pergi cari di luar kedai mana tahu kalau ada bekas tapak kaki dia .Dah macam inspektor conan pulak . Aku pulak check dalam jamban bahagian tingkap  kot2 ada bulu dia yang tersangkut kat celah kaca tu .

Kami mula panik dan cuba fikirkan  apa  patut kami buat dan ketika itulah anak ternampak sesuatu bergerak di belakang tin-tin makanan yg tersusun atas rak . Huish lega sungguh.

No comments: