Thursday, October 25, 2012

Selamat Aidul Adha

Esuk Aidul Adha. Klinik Kitty's Cottage cuti ,tapi Dr Veterinar tak dapat nak cuti sebab ada pesakit yang perlu dirawat .Esuk semua staff termasuk aku pun akan bercuti.

Untuk catitan ku ,hari ini ada insan yang baik hati datang dan sudi ambil Gigirl dan Ranjoli sebagai keluarga mereka . Semalam pun ada orang bawa 3 ekur kuching dua dah matang seekur masih kecil tapi biasalah yang kecil lebih senang memikat hati manusia jadi yang 2 ekur remaja tu masih ada.

Semua kalau dikira yang masih belum ada keluarga masih ada 5 atau 6 ekur .kebanyakannya orang letak tapi ada juga seekur tu anak perempuan aku pungut kat jalan ,yang namanya Kapas atau cotton tu. Comel sungguh dengan perutnya yang boyot sebb kuat makan . Bulunya halus dan dia amat suka bermain...tapi sayang lepas seminggu  cucuk vaksin dia terus menunjukkan reaksi yang amat menyedihkan ...akhirnya dia tarik nafasnya dalam pelukan aku di dalam bilik sholat tempat dia suka bermain.Nisha tanya Mak cik tak sedih ke ,aku jawab mungkin dah imun jadi sedih ku hanya seketika iaitu ketika dia sedang nazak dan bertarung dengan maut.

Oh ya dah terlanjur tersebut nama Nisha ,dia staff baru Klinik Kitty's Cottage . Orangnya rajin dan peramah .Pengetahuanya pasal kuching amat banyak maklumlah dia pernah bela pada suatu masa sebanyak 86 ekur kuching sebelum kuching tu di serang virus pavo..kini cuma tinggal 36 ekur saja kalau tak salah.Semua kuching terbiar dia akan ambil dan ada setengah orang akn ambil kesempatan meletak kuching-kuching terbiar yang mereka jumpa ke rumah Nisha tak ke diaorang kesian pada Nisha . Bukannya satu kerja mudah menjaga kebajikan haiwan-haiwan ini.Apapun Allah swt sahaja yang dapat balas semua kebaiakan Nisha terhadap haiwan2 ni.

No comments: