Tuesday, November 20, 2012

Gembira tapi sayu ..selamat jalan Gebu.

Hari ni Gebu dah ada orang ambil untuk bela, alhamdulillah. Agak lama juga 2 orang budak perempuan yg datang ke klinik ini mengambil masa memilih kuching mana untuk diambil sebagai pet . Akhirnya mereka pilih Gebu walaupun zahirnya kulit Gebu taklah gebu sangat sebb dijangkiti funggus .Begitu juga bahagian telinga dan kuku kakinya . Matanya sebelah kiripun tiba2 dijangkiti sakit mata.

Namun nasib Gebu baik mungkin juga setelah dengan pro dan con gaknya seperti penyakit funggus atau kurap boleh diubati walaupun boleh berjangkit .Lagi satu Gebu memang senang dijaga , tak memilih makanan ,malahan semua makanan dalam  kandang kucing lain diintip dan di cekaunya dari luar macamlah kita tak pernah bagi dia makan.

Apa2pun aku akn miss kehadiran dia atas sejadah ku ketika aku sembahyang dan juga kehadiran badannya yang kecil ketika memanjat badanku dan bertenggek atas bahu setiap kali aku selesai sholat tapi paling sedih Melur akan kehilangan Gebu yang seolah2 ,adiknya ,kawannya dan pasangan tidurnya ...Melur tak lagi akan jumpa Gebu untuk menjilat-jilat bulu si kecil itu tak lagi ada pasangan bermain permaianan bola dalm klinik ..aduh sayunya aku...

No comments: