Saturday, November 17, 2012

Masa Untuk Rihat


Alhamdulillah  sehari berlalu . Sekarang pukul 10.40nmalam ,masa untuk aku berihat . Sebentar tadi sesudah pulang dari mengikuti anakku ke KL rumah client untuk vaksin kucing2nya kami ,termasuk kawan anakku sempat berhenti ke Kg Bahru makan steak HR . Makanannya amat lumayan jika dibandingkna dengan harga standard 13 -14 rm sebb dagingnya besar dan sos nya banyak dan pekat siap ada jagung manis ,coleslaw dan mashed potato.

Sampai rumah dah penghujung maghrib..oh ya lupa nak cakap kami juga bawa balik 2 ekur kucing sphinx ,sorry kena check balik ejaannya.Tapi ini first time tenguk kucing yang rupa macam anjing kena kurap secara dekat..

Ok balik semula dengan tajuk masa untuk aku berihat maksudnya aku terpaksa masukkan semula kucing2 yang aku dah lepaskan tadi ke dalam kandang supaya aku dapat tidur dengan aman ...Itam dah ,Melur dah,Gebu Dah, Shadow dah ,Cico dah ,dua ekur anak kucing yg bulu rintik2 macam Puma dan Marble tu pun dah, Labu pun dah dia yg paling awal sebb suka usik anak2 kucing kecil .

Aaah lega rasanya  ,masa untuk bentang tilam toto siap dengan bantal dan selimut untuk aku rebah bila2 masa . Tapi sebelum tu mesti mengadap computer tenguk fb kalau2 ada latest mesage dari kawan-kawan,anak-anak atau saudara  , bila aku toleh je kebelakang  Melur dah ada atas toto ku siap bunyi purrriiing lagi ,rupa2nya aku tutup kandangnya tak rapat ...oklah melur rezki kamu dapat tidur dengan aku malam ni.Kruhkruh,purpurpur ...dia tak kisahpun kalau aku arahkan belakang bontot aku pada dia asalkan dia dapat tumpang sekaki..



No comments: