Thursday, December 27, 2012

Cat Merah

Tadi lepas bagi mandi dan grooming kucing pelanggan aku terus masuk duduk dalam bilik tenguk fb. Nisha tiba-tiba je masuk panggil aku supaya keluar untuk jumpa seorang pelanggan. Aku tanya kenapa sebb selama ini aku jarang jadi penyambut tetamu kecuali kalau dah tak de sape kat counter.Katanya ada tuan yang kucing nya hilang...

Otak aku masih juga tak dapat nak fikir apa yang cuba Nisha bagi tahu...dalam kehairanan aku  tanya  lagi ada kuching hilang ke ,bila ,yang mana .macamana boleh hilang dan macam-macam soalan sehingga Nisha jadi putus asa dan terus tinggalkan aku. 5 minit kemudian dia datang semula dengan membawa kucing klinik si Labu Betina...

Bila Dr Shima datang dan explain barulah aku paham..kes pelanggan yang kehilangan kucing bernbulan yang dulu masih belum selesai sebb sampai sekarang dia masih belum dapat gantinya ..bila doktor nak bagi Labu Betina dia pun datang tapi dia tak berkenan sebb dia mahu kucing jantan yang umurnya dalam linkungan 4 bulan...tak semena2 Dr Shima yang kena marah-marah . Kata Dr dia bagi sebulan saja untuk dapat kucing ganti kalau tak dia akan simbah klinik dengan cat merah ...

Insyaallahlah sebulan rasanya sudah lebih dari cukup ,mudahan ada orang yang akan bagi kucing pada klinik yang sesuai dengan kemahuannya .Kalau tak alamat klinik akan bertukar warnalah!

1 comment:

Iela Lullaby said...

Org mcm tu pn ada ke?haizzz la manusia..