Sunday, December 23, 2012

Another sad day...

Kucing yang di operasi buang bahagian ususnya tak dapat survive dan meninggal dunia selepas beberapa hari dibawah jagaan anak...anak  cuba sampai ke saat akhir nya untuk bagi dia bernafas semula . Air hijau keluar dari mulut kucing tu menandakan sebahagian dari organ pentingnya seperti hati telah rrosak.

Nampak air muka anak stress sampai suruh aku tutup klinik awal kerana moodnya hilang terus ...aku rasa waktu tu mungkin anak aku terlupa yg dia cuba jadi peranan pemberi nyawa agaknya . Aku juga dah sedaya upaya berdoa dalam hati supaya Allah selamatkan nyawa kucing tu tapi tak berdaya.Lepas beberapa minit akhirnya anak kembali normal .Cuci meja dan masukkan jasad kucing tu ke dalam kotak sambil mengelap mulut kucing tu.

Aku pun dapat melakukan kerja ku semula seperti ambil wudhuk sholat zohor dan rihat dalam bilik .Aku dengar suara orang diluar bercerita betapa kucingnya amat pandai dan dia sangat sayang kucingnya ,setiap kali dia bercerita suaranya  sebak ,aku juga antara dengar dan tidak  penjelasan anak akan risiko2 yang akan dialami jika dilakukan operasi ...Bila klinik ditutup  barulah aku tahu yang sebentar tadi ialah tuan kucing yang meninggal tadi .Betapa indahnya hubungan kasih sayang seorang insan dengan binatang peliharaannya hanya mrk yang merasai saja akan tahu.

Walau tak lihat wajah tuan kucing tu tapi masih terdengar suara sebaknya.....

No comments: