Monday, April 8, 2013

Aku panggil dia TUPAI

Alhamdulillah hari ni badan rasa sihat sikit walau smalam tidur lepas jam 12 malam . jadi pagi ni aku bangun terus mengemas spt selalu menyapu ,pungut kain kotor n basuh ,bagi makan 2 ekur anak Labu yg semakin pelahap dll.

Sekarang ni badan tengah berpeluh..

Hari ni nak cerita pasal ibu kucing yang ditinggalkan tu...aku dah lepas dia dari kandang sejak semalam...pertama kali dia bebas dari kandang sejak 2 bulan lalu.reaksi dia fulamak ..macam tupai lah ...berlari dan memanjat apa yang dia boleh panjat .Mula2 masa dia panjat gate kat belakang tu aku ingat dia akan terus kleuar dan lari jauh2 dan aku pun tak mahu ambil peduli tapi tidak .....tak kisah lah mungkin kau belum nampak lg dunia luar...

Pagi ni nampak dia happy sangat dok menggesel badan dia atas lantai kat pintu depan ,mentang2lah kat situ ada simen yg menggerutu ..sampai aku terpaksa angkat dia masuk ke bahagian dalam ..Bukan dia malahan semua kucing dalm klinik suka duduk bahagian depan mungkin baunya lebih fresh kot.

Waktu aku nak buka gate belakang si Nyenyet dah tak sabar sambil terdongak kepalanya menunggu gate terbuka..maklumlah di belakang tulah tempat dia suka  melangut bila dah kenyang. Bila Nyenyet keluar Tupai pun ikut ..kali ini aku rasa sahlah kot dia akan pergi jauh...macam nak nyanyi lagi madu di tangan kanan ,racun di tangan kiri mu je kau pilih je mana yg kau mahu... mestilah dia pilih madu ...


No comments: