Thursday, April 4, 2013

Mood

Sebenarnya ada banyak kisah yang berlaku dan boleh dijadikan bahan cerita tapi  mood nak menulis macam hilang... aku tanya pada hati kenapa ...mungkin jawapannya  , kalau aku tulis aku membongkar sesuatu yang tak sepatutnya orang tahu .Mungkin kalau aku tulis aku tak dapat menafaat apa2 .

Hari ini tiba2 semangat tu datang ,datang secara tiba2 ketika berbual dengan klien klinik . Ceritanya kucing nya yang warna oren hilang semalam ketika dia keluar pergi ke masjid ...dia yakin kucingnya mengikut nya dari belakang tanpa dia sedar .Biasanya kucing itu ada dalam rumah tetapi apabila balik dari masjid ,Oren tak dapat ditemui walau puas dia mencari dalam rumah,sedih .

Kataku kes kehilangan kucing memang sering berlaku kita hanya dapat berdoa agar kucing yang hilang itu selamat walau di mana saja dia berada .Bukan kita mahu perkara seperti ini berlaku tetapi ia seperti qadar Tuhan .yg maha menentukan.Mungkin kita akan berkata aku menyesal bawa kucing ku ke situ ke sini tapi secara langsung kita menolak kekuasaan Tuhan yg menggerakkan hati kita pada mulanya untuk membawanya ketempat yg kita kesalkan tadi....



No comments: