Thursday, December 20, 2012

Action speaks loud and clear

Ini first time Labu cuba kejantanannya ...tapi sebelum gambar ni diambil kucing betina ni telah menghilangkan diri bila aku keluarkan dia dari kandang ,cari sampai berpeluh-peluh tak jumpa maklumlah dalam klinik memang banyak tempat hiding ...sampai aku jadi panik ,tanya sana ,tanya sini..akhirnya aku beralih pada Allah Yg Maha Esa dengan melakukan sholat hajat, baca surah  Yasiin dan Fatehah pada pukul 1.30 pagi serta bernazar kalau aku jumpa semula kucing tu aku akan puasa esuknya satu hari.

Dan Allah itu Maha pengasih dan Mendengar dalam aku sedang membaca surah Fatehah mata aku pun ternampak kucing betina itu keluar dari celah antara besi kandang dan pintu papan yang tersandar di tepinya. Sedangkan tempat itu juga aku dah lihat berkali-kali termasuk Doktor Shima dan Nisa.Aku panjatkan syukur dan terus sholat taubat mohon ampun kerana otak jahat dan kelirukan akan membuat bermacam-macam andaian salah .

Dan paling gembira bila esuknya kucing itu berjaya dipikat oleh si Labu dan gambar2 di atas sebagai bukti rasmi hubungan mereka.

No comments: