Friday, December 21, 2012

Kucing sejuk bantal panas

Kalau dulu aku selalu bandingkan persamaan manusia dan haiwan hanya dari segi perasaan dan naluri macam kau ingat kucing tu tak marah ke ,tak takut ke tak sayang ke tak merajuk ke... tapi sekarang lebih dari itu .Contoh oooo demam ye, selsema ye ,stress ye, sakit ulcer ye ,sakit buah pinggang ye, sakit leukimia ye ,jaundice ye ,virus ye ...mak oi jasad mereka.. Jasad mereka pun sama dengan jasad kita nauzubillahiminazzallik.Aku refer penyakit mereka yang sama dengan manusia.

Jadi aku tulis tajuk bantal panas kucing sejuk sebab sekarang ni musim sejuk, musim hujan ,musim tengkujuh jadi kucing-kucing yang datang klinik kebanyakannya sebab selsema .Manusia kalau sejuk boleh juga perkena teh atau kopi panas atau sup panas dan apa-apa saja yang panas untuk dimasukkan dalam badan mereka di samping pakai baju tebal tapi kucing-kucing ni tak boleh makan dan minum benda panas jadi kita boleh panaskan mereka dengan sesuatu dulu vet sebelum ada bantal panas yang di charge dgn elektrik akan masak air b dan masukkan air panas kedalam sarung tangan plastik dan letakkan pada badan-badan kucing yang punyai suhu badan rendah tapi sekarang dah jumpa bantal panas tu kerja jadi lebih mudah.

Oh ya hari ni Tiger datang klinik . Terkejut juga tenguk keadaan Tiger yang agak kurus dan tak terurus ,yalah di klinik warganya bukan ada kerja lain kecuali mengadap kucing2 ni sebb tu kucing-kucing yg tinggal lama di sini akan jadi comel lote dan kiut miut . Aku ingat nak buat satu kad member untuk kucing2 yang lama tinggal di klinik ini ..mungkin boleh dapat free grooming ke sebulan sekali ..



No comments: