Saturday, December 22, 2012

NASIB LABU

Hari ni aku ikut suami balik Taiping. Terkejut juga sebb pada umur yang separuh abad ini suami boleh buat satu rekod pergi dan balik pada hari yang sama...Dahlah masa nak balik hujan lebat dan jam dekat Ipoh tapi bila sampai Taiping cuaca ok jadi boleh lah jumpa orang yg mengaku dah potong pokok depan padang permainan . Dengan upah empat ratus pd kerja yang macam tak siap mestilah suami tak puas hati..tapi duit bayar juga sebb orangnya dah main isu orang miskin orang kaya.

Bertolak ke Taiping dalam pukul 12 tengahari ,bertolak dari Taiping dalam pukul 7.00 mlm sampai Shah Alam pukul 10.55malam.

Di klinik , anak masih dok check pesakitnya ,masih dalam baju uniformnya. Katanya ramai betul orang hari ni..Seperti biasa nampak je muka aku ,penghuni Kitty's Cottage dah mula bising.Suara Baby kuching paling kuat ,rupa2nya dah bertambah lagi satu kotak.Yang pelik mana ibu-ibu mereka.

Aku perasan Labu tak de dalam kandangnya . Memang aku dah dapat penyakit phobia kehilangan kucing kebelakangan ni ,habis tu dengar harga kucing pun macam nak ternganga je mulut tapi tak pe juga kalau tuannya mahu ganti dengan wang tapi kalau dia tak mahu wang mahu kucing nya juga ....

Anak bagi tahu Labu disewa orang buat menantu..hmmm sebelum ni pun terdetik dalam hati dari bawa kucing betina kawen dalam klinik baiklah raikan kat luar klinik. Si Labu tak kisah dengan bunyi2 yang memekak ni takut pengantin betina tu je yang tak leh nak fokus.Sekarang aku dapat rasakan bagaimana tuan punya kucing rasakan bila mereka letakkan kucing mereka dalam klinik ...perasaan risau ada terlintas dalam kepala..bagaimana Labu kat sana..dia dapat makan ke, dia dapat tido ke ,dia behave ke and so on...ke aku sorang je yang macam ni?

No comments: